Skip to content

II Workshop de Identitat i Cultura

Mitjans de comunicació i identitats plurals a l'Europa multicultural

setembre 10, 2017

Dates importants:

Data límit per a la presentació propostes de comunicacions:
30 de juny 10 de juliol de 2017 AMPLIAT!

Acceptació de les comunicacions per al Workshop:
20 de juliol de 2017 NOVA DATA!

Data límit per al pagament de la quota:
17 de setembre de 2017

Data límit per a l’enviament de les comunicacions escrites:
17 de setembre de 2017

Presentació de les comunicacions:
21 i 22 de setembre de 2017

Acceptació de la comunicació per a la publicació:
29 de setembre de 2017

Data límit del text per a la publicació:
31 d’octubre de 2017

Dijous, 21 de setembre

9:00 h. Acreditació dels participants

9:30 h. Obertura institucional

  • Empar Marco, directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació
  • Javier Marzal, portaveu de la Comissió Interuniversitària a favor d’una Radiotelevisió Pública Valenciana
  • Günther Dauwen, secretari general del Centre Maurits Coppieters
  • Susanna Pardines, coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe

10:00 h. Conferència inaugural: ‘La construcció de la identitat col·lectiva a través dels mitjans audiovisuals’. Ruth McElroy, Communication, Cultural and Media Studies Research Unit, University of South Wales. Prenseta: Enric Castelló (URV)

11:30 h. Pausa – café de comerç just

12:00 h. Taula redona: ‘La radiotelevisió pública com a ferramenta de normalització lingüística’. Modera: Miquel Nicolàs (UV)

  • Lieuwe Jan Hettema, periodista. Omrop Fryslân (Frísia)
  • Michael Danson, especialista en aspectes econòmics de la política i la planificació lingüística. BBC Alba (Escòcia)
  • Ernest Rusinés (cap del Departament d’Assessorament Lingüístic de la CCMA): Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (Catalunya)

14:00 h. Pausa

16:00 h. Sessió de comunicacions. Modera: Susanna Pardines (Fundació Nexe)

18:00 h. Conferència: ‘La producció de formats de qualitat i la selecció de continguts per a una radiotelevisió pública’Francesc Escribano, director de Minoria Absoluta i coordinador a Espanya d’Input Conference. Presenta: Àlvar Peris (UV)

 

Divendres, 22 de setembre

9:00 h. Sessió de comunicacions. Modera: Susanna Pardines (Fundació Nexe)

11:00 h. Pausa – café de comerç just

 11:30 h. Microxarrades: ‘Els continguts de la radiotelevisió pública valenciana: propostes de futur’. Presenten: Francesc Martínez (UV) i Vicenta Tasa (UV)

El paper de la cultura en els espais radiotelevisius:

  • Josep Vicent Frechina (crític musical i literari)
  • Marga Landete (directora adjunta de Música i Cultura Popular Valenciana de l’Institut Valencià de Cultura)
  • Xavier Aliaga (periodista i escriptor)

El territori, la història i les tradicions:

  • Josepa Cucó (Catedràtica en antropologia social)
  • Vicent Baydal (historiador)
  • Paco Tortosa (Doctor en geografia)

La producció de ficció pròpia:

  • Vicent Montsonís (director de cinema)
  • Ada Hernández (guionista)

Informatius qualificats i de proximitat:

  • Salvador Almenar (periodista)
  • Violeta Tena (periodista)
  • Laura Ballester (periodista)

Esport i oci:

  • Cayetano Ros (periodista)
  • Alfred Hernando ‘Fredi’ (ex pilotari i empresari)
  • Josep Gisbert (director d’Estratègia Territorial Turística de l’Agència Valenciana de Turisme)

14:00 h. Cloenda institucional:

  • Carles Padilla, degà de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la UV
  • Gonçal Grau, president de la Fundació Nexe

Els mitjans audiovisuals ocupen un espai central en les societats contemporànies. Són eines imprescindibles en la construcció social de la realitat: produeixen informació, cohesionen els grups, difonen valors, hàbits de consum i patrons de conducta. Però també conformen políticament les identitats col·lectives. En els estats-nació, els media segreguen referents, símbols i relats compartits que assimilem a diari, quasi sense adonar-nos-en. Per la seua banda, les cultures minoritàries aspiren a dotar-se de mitjans propis, generalment públics, que articulen de manera satisfactòria la identitat particular, la diversitat interna i l’obertura al món.

El workshop pretén explorar aquest panorama, congregant experts que exposen els desafiaments i oportunitats de construir un sistema de radiotelevisió nou. Per tant debatrà com aquests canals poden ajudar a resoldre l’equilibri entre tradició i modernitat, informació i entreteniment, protecció de la llengua pròpia i plurilingüisme… Es tracta de comparar la resposta que s’hi ha trobat en diversos àmbits europeus, des de diferents perspectives (iniciativa política, legislació, recursos, estructura de les emissions, selecció de continguts, política lingüística). L’anàlisi contrastiva i la reflexió derivada d’aquest workshop poden ser una referència a tenir en compte ara que, a casa nostra, es planteja igualment el repte d’engegar un servei públic de mitjans multiplataforma (televisió, ràdio, internet), adequat a les necessitats comunicatives d’una societat tan complexa com la valenciana.

El workshop es realitzarà els dies 21 i 22 de setembre a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.

Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (Av. de Blasco Ibáñez, 32)

Inscriu-te emplenant el següent formulari a: https://goo.gl/forms/n9Go6gEwpouvGSzf1 

1. El Workshop Internacional Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural ofereix la possibilitat de presentar comunicacions sobre diverses línies temàtiques:

  •  Els continguts audiovisuals de les radiotelevisions públiques.
  • La construcció d’imaginaris, memòria col·lectiva i identitats culturals i nacionals a través del discurs mediàtic.
  • Nous formats audiovisuals i noves estratègies narratives.
  • Rigor, pluralisme i qualitat en els informatius dels mitjans de comunicació públics.
  • La radiotelevisió pública en l’entorn de les xarxes socials.
  • Pluralisme cultural i lingüístic en la radiotelevisió pública.
  • Polítiques de comunicació en entorns multilingües.

2. Els participants hauran d’omplir el següent formulari  i enviar-lo a l’adreça electrònica nexe@fundacionexe.org indicant en l’assumpte el text següent: COMUNICACIÓ WORKSHOP MITJANS AUDIOVISUALS. En aquest formulari s’haurà d’especificar el títol de la comunicació, un resum amb un màxim de 500 paraules i 5 paraules clau, juntament amb les dades persones (noms i cognoms, universitat o empresa, adreça, telèfon i correu electrònic) abans del 30 de juny 10 de juliol de 2017

3. S’acceptarà una única proposta per autor, o un màxim de dues en el cas que es tracte d’una coautoria.

4. Entre les propostes rebudes, el comité científic de la jornada seleccionarà les més adients d’acord amb l’adequació als temes centrals, així com la qualitat i interés. Als autors de les comunicacions seleccionades se’ls informarà que han sigut acceptats abans del 10 de juliol 20 de juliol de 2017

5. Aquells que presenten les comunicacions seleccionades hauran d’inscriure’s electrònicament i efectuar el pagament corresponent abans del 17 de setembre de 2017. Les indicacions per a fer el pagament es comunicaran una vegada s’haja fet la selecció de les comunicacions.

6. Les persones seleccionades per a presentar comunicacions hauran d’abonar 50 euros (25 euros si són estudiants universitaris). En el cas de coautories, cada coautor haurà d’inscriure’s individualment i fer el pagament corresponent.

7.  Les comunicacions seleccionades hauran d’enviar-se completes, en el format i extensió corresponent que podeu consultar a continuació, abans del 17 de setembre de 2017 a l’adreça electrònica nexe@fundacionexe.org, indicant en l’assumpte el text següent: COMUNICACIÓ WORKSHOP MITJANS AUDIOVISUALS.

8. Les comunicacions seleccionades hauran de ser presentades per l’autor (o per algun dels autors en el cas de coautories). La presentació es durà a terme durant la jornada, en dues sessions que tindran lloc els dies 21 i 22 de setembre de 2017. L’ordre de les intervencions s’establirà una vegada feta la selecció definitiva.

9. Les comunicacions de major interés entre les seleccionades i presentades durant la jornada formaran part d’una futura publicació d’interés acadèmic. Als seus autors, se’ls comunicarà l’acceptació abans del 29 de setembre de 2017.

10. Per a formar part de la publicació, els autors hauran d’enviar el text definitiu abans del 31 d’octubre de 2017. Les normes d’edició s’expliquen a continuació. Aquells textos que no complisquen les normes d’edició seran tornats als seus autors.

11. S’acceptaran comunicacions en català, castellà i anglés.

12. Les comunicacions hauran de ser inèdites i tindran una extensió mínima de 6.000 paraules i una màxima de 8.000. Es presentaran en format word (Times New Roman 12, interlineat 1.5, marge justificat) i s’enviaran a l’adreça electrònica nexe@fundacionexe.org indicant en l’assumpte el text següent: PUBLICACIÓ WORKSHOP COMUNICACIÓ MEDIÀTICA

13. Les notes es reduiran al màxim i sempre que es puga s’incorporarà la informació en el cos del text. Si són estrictament necessàries, les notes aniran a peu de pàgina amb el següent format: Times New Roman 10, interlineat senzill, marge justificat.

14. Format de les cites: les cites textuals aniran entre cometes dins del text. Quan la cita tinga una extensió igual o superior a les 4 línies, es traurà fora del text en un sagnat.

15. Les referències bibliogràfiques es realitzaran dins del text sempre i se citaran segons el format següent: (autor, any, pàgines). Per exemple: (Martínez, 1997: 24-27). Al final del text es llistarà la bibliografia citada d’acord amb el format següent:

  • Llibres: TURKLE, Sherry (1997). Life on the screen. Identity in the age of the Internet, New York: Touchstone.
  • Capítols de llibre: STRATTON, John (1997). “Cyberspace and the Globalization of Culture”, en David PORTER (ed.). Internet Culture, New York & London: Routledge, pp. 253-275.
  • Articles de revista: STARRS, Paul F. (1997). “The sacred, the regional and the digital”, The Geographical Review, 87 (2), pp. 193-218.
  • Articles sw premsa: TOURAINE, Alain. (2005, 12 de juny). “La impotencia de la socialdemocracia europea”, El País, pp. 16-17.
  • Internet: Les cites enmig del text es realitzaran de la mateixa manera que qualsevol altra font bibliogràfica. La referència llistada serà MARCOS-MARÍN, F. (2005). “Tecnología digital y cambio en el mundo islámico”, Telos, 63. [Disponible en: http://www.campusred.net/telos/editorial.asp, accés el 12-06-2005].

16. Si es fa referència a dues o més obres del mateix autor i any:

  • (Vázquez, 1990a): primera obra citada.
  • (Vázquez, 1990b): segona obra citada.

17. El títol de la comunicació anirà en majúscula i negreta. Amb una separació s’afegirà la informació relativa a l’autor o autors, el centre de pertinença professional i el correu electrònic. Els diferents apartats del text es marcaran en minúscula i negreta.

18.  Si els textos compten amb algun tipus de finançament o formen part d’algun projecte d’investigació, aquesta informació s’afegirà en format de nota a peu de pàgina des del mateix títol, indicat amb un *.

Comité Organitzador

  • Anselm Bodoque, professor associat del Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l’Administració (UV)
  • Neus Bonnin, tècnica de projectes de la Fundació Nexe
  • Andreu Casero-Ripollés, professor titular del Departament de Ciències de la Comunicació (UJI).
  • Enric Castelló, professor titular del Departament d’Estudis de la Comunicació (URV).
  • Rafael Castelló, professor titular del Departament de Sociologia i Antropologia Social (UV)
  • Francesc J. Hernàndez, professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social (UV)
  • Antoni Martínez, tècnic lingüístic del Servei de Promoció i Normalització Lingüística (UPV)
  • Laia Mas, directora de projectes de l’ACV Tirant lo Blanc i la Fundació Nexe.
  • Francesc T. Martínez, professor associat del Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, Àrea de Periodisme (UV)
  • Miquel Nicolàs, professor titular del Departament de Filologia Catalana (UV)
  • Dolors Palau, professora contractada doctora del Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, Àrea de Periodisme (UV)
  • Susanna Pardines, tècnica lingüística de l’AVL i coordinadora del Lab d’Identitat i cultura de la Fundació Nexe
  • Àlvar Peris, professor associat del Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UV)
  • Elies Seguí, professor contractat doctor del Departament d’Economia i Ciències Socials (UPV) i director acadèmic de la Fundació Nexe
  • Andreu Signes, realitzador audiovisual
  • Vicenta Tasa, professora associada del Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l’Administració (UV)

Comité Científic

  • Anselm Bodoque, professor associat del Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l’Administració (UV)
  • Andreu Casero-Ripollés, professor titular del Departament de Ciències de la Comunicació (UJI).
  • Raquel Casesnoves, col·laboradora externa de la UPF
  • Enric Castelló, professor titular del Departament d’Estudis de la Comunicació (URV).
  • Rafael Castelló, professor titular del Departament de Sociologia i Antropologia Social (UV)
  • Matilde Delgado, professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB)
  • Josep Àngel Guimerà, professor agregat interí del Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat (UAB)
  • Jaume Guillament, catedràtic del Departament de Comunicació (UPF)
  • Francesc J. Hernàndez, professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social (UV)
  • Miquel Nicolàs, professor titular del Departament de Filologia Catalana (UV)
  • Francesc T. Martínez, professor associat del Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, Àrea de Periodisme (UV)
  • Miquel de Moragas Spà, catedràtic emèrit de Teoria de la Comunicació (UAB)
  • Dolors Palau, professora contractada doctora del Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, Àrea de Periodisme (UV)
  • Cristina Perales, professora visitant del Departament de Comunicació (UPF)
  • Sebastià Serra Busquets, catedràtic d’Història Contemporània (UIB)
  • Vicenta Tasa, professora associada del Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l’Administració (UV)

Organitza:

 

 

Col·laboren:

Comissió Interuniversitària a favor d’una  Radiotelevisió Pública Valenciana

Amb el suport de:

Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

Contacta amb nosaltres

  • Telèfon: 674 789 362
  • Correu electrònic: nexe@fundacionexe.org
  • Adreça: Regidoria de Joventut  – C/ Campoamor, 91 – Despatx C – 1r pis 46022 Ciutat de València

Workshop theme

II INTERNATIONAL WORKSHOP ON IDENTITY AND CULTURE

Media and plural identities in a multicultural Europe

Audio-visual media play a main role in contemporary societies. They are essential tools for the social construction of reality: they produce information, bring groups together, and spread values, habits and behavior patterns. The media also define collective identities politically. In nation-states, the media secrete references, symbols and common stories that we assimilate without realizing it. Minority cultures, in contrast, aspire to have their own broadcaster, generally conceived as a public service, in order to satisfactorily articulate their own identity, their internal diversity and their openness to the world.

The aim of this Workshop is to explore this landscape, bringing experts together to present the challenges and opportunities of creating a new public broadcasting service that is able to achieve a balance between tradition and modernity, information and entertainment, the protection of minority languages and multilingualism… The Workshop aims at comparing the related experiences in several European countries from different perspectives (political initiative, legislation, resources, broadcast structure, content selection, policy). The contrastive analyses and the reflections derived from this workshop can be a noteworthy contribution to public debate in the context of the challenge that we are now facing in this country: creating a multiplatform (television, radio, Internet) public media service which gives a proper focus to the communication needs of a highly complex society such as the Valencian one.

The Workshop will be held on September 21st and 22ndat the Faculty of Philology, Translation and Communication of the Universitat de València.

A call for papers in Catalan, Spanish and English will be announced.

 

Programme
Thursday, September 21st

9:00 h. Accreditation of participants

9:30 h. Opening ceremony

  • Empar Marco, director general of the Valencian Media Communications Corporation
  • Javier Marzal, spokesman of the Inter-University Commission for a Valencian Public Televisions and Radio
  • Günther Dauwen, Secretary general of the Center Maurits Coppieters
  • Susanna Pardines, coordinator of the Identity and Culture Lab of the Nexe Foundation

10:00 h. Inaugural session: ‘Constructing collective identity through the audio-visual media’ by Ruth McElroy, Communication, Cultural and Media Studies Research Unit, University of South Wales. Presenter: Enric Castelló (URV)

11:30 h. Coffee break

12:00 h. Debate: ‘Public service broadcasting as a tool for language planning’. Presenter: Miquel Nicolàs (UV)

  • Omrop Fryslân ( Friesland)  with Lieuwe Jan Hettema
  • BBC Alba (Wales) with Lindsay Dombrowski
  • Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (Catalonia) with Vicent Sanchis

14:00 h. Lunch time

16:00 h. Paper session. Moderator: Susanna Pardines (Fundació Nexe)

18:00 h. Second session: ‘Producing quality programmes and selecting content for a public broadcaster’ by Francesc Escribano, Director of ‘Minoria Absoluta’ and Coordinator of INPUT Conference. Presenter: Àlvar Peris (UV)

Friday, September 22nd

9:00 h. Paper session

11:00 h. Coffee break

11:30 h. Micro-tracks: ‘The selection of contents in the Valencian public broadcaster: proposals for the future’. Presenters: Francesc Martínez (UV) i Vicenta Tasa (UV)

The role of culture in radio and television spaces:

  • Josep Vicent Frechina (musical and literary critic)
  • Amàlia Garrigós (journalist)
  • Xavier Aliaga (journalist and writer)

Territory, history and traditions:

  • Josepa Cucó (Professor in social anthropology)
  • Vicent Baydal (historian)
  • Paco Tortosa (Doctor in geography)

Fiction production:

  • Pau Martínez (director of cinema)
  • Pilar Almería (actress)
  • Ada Hernández (scriptwriter)

Qualified news:

  • Salvador Almenar (journalist)
  • Violet Tena (journalist)
  • Laura Ballester (journalist)

Sport and leisure:

  • Cayetano Ros (journalist)
  • Alfred Hernando ‘Fredi’ (former “pilotari” and businessman)
  • Francesc Colomer (Autonomous Secretary of the Valencian Tourism Agency)

14:00 h. Closing ceremony

  • Esteban Morcillo, Rector of the University of Valencia
  • Gonçal Grau, President of the Nexe Foundation

 

Call for papers
Submission instructions

1. The International Workshop on Media and plural identities in multicultural Europe offers the opportunity to present papers on various thematic tracks:

  • The audio-visual contents of public broadcasters
  • The construction of cultural and national imaginary through the media
  • Rigour and pluralism in the public broadcasters’ news
  • The management of linguistic diversity in public broadcasters
  • New media formats and new narrative formulas
  • Public broadcasters in a social network environment

2. Participants must fill out this form and send it to the email address nexe@fundacionexe.org with the subject: COMUNICACIÓ WORKSHOP MITJANS AUDIOVISUALS. This form should specify the title of the paper, a 500 words abstract  and 5 keywords, along with personal information (names, university or organisation, address, phone and email) before June, 30 july, 10

3. Only one proposal per author will be accepted, or a maximum of two in case of co-author.

4. Among the proposals received, the scientific committee will make a selection according to congress theme, based on quality and interest of the papers. Selected papers notification will be before July, 10 july, 20

5. The authors of selected papers must register electronically and make the payment before September, 17. Payment instructions will be send to the authors by email.

6. Congress fee for selected papers is 50 euros (25 euros for students). In case of joint authorship, each co-author must register individually and make the payment.

7. All papers submission are due September, 17. Authors must send full papers in format and extension described below to the email address nexe@fundacionexe.org, specifying the subject: COMUNICACIÓ WORKSHOP MITJANS AUDIOVISUALS.

8. Selected papers will be presented by the author (or one of the authors if co-authorship). The presentation will take place during the Workshop on September, 21 and 22. The order of interventions will be established after selection procedure.

9. Most interesting papers will be selected for a future publication of academic interest. Accepted papers for publication notification will be on September, 29.

10. To be part of the publication, the authors must send the final article before October, 31 (see guidelines for authors below). Those texts that do not meet the authors’ guidelines will be returned to their authors.

11. Papers in Catalan, Spanish and English are accepted.

12. Papers must be unpublished and have a minimum of 6.000 words and 8.000 words maximum. Papers should be in Word format (Times New Roman 12, spacing 1.5, justified margin) and sent to the email address nexe@fundacionexe.org with the subject: PUBLICACIÓ WORKSHOP COMUNICACIÓ MEDIÀTICA

13. Text footnotes should be limited and the author must incorporated all information in the body of the text. If they are strictly necessary, footnotes will have the following format: Times New Roman 10, single spaced, justified margin.

14. Citations: citations will be quoted in the text. For quotations that are more than four lines, place quotations in a free-standing block of text starting the quotation on a new line, with the entire quote indented.

15. References are always made in the text with the format: (author, year, pages). Example: (Martinez, 1997: 24-27). At the end of the text, list the bibliography cited in accordance with the following format:

  • Books: Turkle, Sherry (1997). Life on the screen. Identity in the Age of the Internet, New York: Touchstone.
  • Book Chapters: STRATTON, John (1997). “Cyberspace and the Globalization of Culture”, David Porter (ed.). Internet Culture, New York & London: Routledge, pp. 253-275.
  • Journal articles: Starr, Paul F. (1997). “The sacred, the regional and the digital,” The Geographical Review, 87 (2), pp. 193-218.
  • Articles sw release: TOURAINE, Alain. (2005, June 12). “The impotence of European social democracy”, El País, pp. 16-17.
  • Internet: Quotations middle of the text is done the same way as any other source literature. The reference-listed will MARCOS MARIN, F. (2005). “Digita Technology”.

16. When several works by the same author and year are included in the bibliography:

  • (Vázquez, 1990): first mentioned work.
  • (Vázquez, 1990b): second mentioned work.

17. The title of the paper will be in bold with capitalized letters. In a new line added information about the author, university/organisation and email. The different sections of the text should be marked in bold lower case. The different sections of the text should be marked in bold lower case.

18. If the text have some kind of funding or it is a part of a research project, this information will be added as a title footnote marked with *.

 

Important dates
  • Paper proposals submission deadline: June 30th July 10th EXTENDED!
  • Proposals acceptance notification: July 10th July 20th NEW DATE!
    Registration and payment deadline for authors: September 17th, 2017
  • Final paper submission deadline: September 17th, 2017
  • Conference dates and papers presentations: September 21st and 22nd, 2017
  • Accepted papers for publication notification: September 29th, 2017
  • Final article submission deadline: October 31st, 2017
Registration

Please, fill de registration form: https://goo.gl/forms/n9Go6gEwpouvGSzf1

 

Venue

Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (Av. de Blasco Ibáñez, 32)

 

 

Presentación

Los medios audiovisuales ocupan un espacio central en las sociedades contemporáneas. Son herramientas imprescindibles en la construcción social de la realidad: producen información, cohesionan los grupos, difunden valores, hábitos de consumo y patrones de conducta. Pero también conforman políticamente las identidades colectivas. En los estados-nación, los media segregan referentes, símbolos y relatos compartidos que asimilamos a diario, casi sin darnos cuenta. Por otra parte, las culturas minoritarias aspiran a dotarse de medios propios, generalmente públicos, que articulen de manera satisfactoria la identidad particular, la diversidad interna i la apertura al mundo.

El workshop pretende explorar este panorama, congregando expertos que expongan los desafíos y oportunidades de construir un sistema de radiotelevisión nuevo. Por lo tanto debatirá sobre cómo estos canales pueden ayudar a resolver el equilibrio entre tradición y modernidad, información y entretenimiento, protección de la lengua propia y plurilingüismo… Se trata de comparar la respuesta que se ha encontrado en diversos ámbitos europeos, desde diferentes perspectivas (iniciativa política, legislación, recursos, estructura de las emisiones, selección de contenidos, política lingüística). El análisis contrastivo y la reflexión derivada de este workshop pueden ser una referencia a tener en cuenta ahora que, en Valencia, se plantea igualmente el reto de poner en marcha un servicio público de medios multiplataforma (televisión, radio, internet), adecuado a las necesidades comunicativas de una sociedad tan compleja como la valenciana.

El Workshop se celebrará los días 21 y 22 de septiembre en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.

 

Programa

Jueves, 21 de septiembre

9:00 h. Acreditación de los participantes

9:30 h. Apertura institucional

  • Empar Marco, directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació
  • Javier Marzal, portavoz de la Comissió Interuniversitària a favor d’una Ràdiotelevisió Pública Valenciana
  • Günther Dauwen, secretario general del Centre Maurits Coppieters
  • Susanna Pardines, coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe

10:00 h. Conferencia inaugural: ‘La construcción de la identidad colectiva a través de los medios audiovisuales’. Ruth McElroy, Communication, Cultural and Media Studies Research Unit, University of South Wales. Presenta: Enric Castelló (URV)

11:30 h. Pausa café 

12:00 h. Mesa redonda: ‘La radiotelevisión pública como herramienta de normalización lingüística’. Modera: Miquel Nicolàs (UV)

  • Lieuwe Jan Hettema, periodista. Omrop Fryslân (Frisia)
  • Vicent Sanchis, director de la Televisió de Catalunya. Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (Catalunya)
  • Michael Danson, especialista en aspectos económicos de la política i la planificación lingüística. BBC Alba (Escocia)

14:00 h. Pausa

16:00 h. Sesión de comunicaciones. Modera: Susanna Pardines (Fundació Nexe)

18:00 h. Segunda sesión: ‘La producción de formatos de calidad y la selección de contenidos para una radiotelevisión pública’. Francesc Escribano, director de Minoria Absoluta i coordinador en Espanya de Input Conference. Presenta: Àlvar Peris (UV)

Viernes, 22 de septiembre

9:00 h. Sesión de comunicaciones. Modera: Dolor Palau (UV)

11:00 h. Pausa café

11:30 h. Microcharlas: ‘Los contenidos de la radiotelevisión pública valenciana: propuestas de futuro’. Presenten: Francesc Martínez (UV) i Vicenta tasa (UV)

14:00 h. Clausura institucional

  • Carles Padilla, decano de la Facultat de Filologia Traducció i Comunicació de la Universitat de València.
  • Gonçal Grau, presidente de la Fundació Nexe
  • Representante del Rectorado de la Universitat de València

Convocatoria de comunicaciones

Bases para presentar comunicaciones

1. El Workshop Internacional Medios de comunicación e identidades plurales en la Europa multicultural ofrece la posibilidad de presentar comunicaciones sobre diversas líneas temáticas: Los contenidos audiovisuales de las radiotelevisiones públicas.

  • La construcción de imaginarios, memoria colectiva e identidades culturales y nacionales a través del discurso mediático.
  • Nuevos formatos audiovisuales y nuevas estrategias narrativas.
  • Rigor, pluralismo y calidad en los informativos de los medios de comunicación públicos.
  • La radiotelevisión pública en el entorno de las redes sociales.
  • Pluralismo cultural y lingüístico en la radiotelevisión pública.
  • Políticas de comunicación en entornos multilingües.

2. Los participantes deberán rellenar el siguiente formulario y enviarlo a la dirección electrónica nexe@fundacionexe.org. En este formulario se deberá especificar el título de la comunicación, un resumen con un máximo de 500 palabras y 5 palabras clave, junto con los datos personales (nombres y apellidos, universidad o empresa, dirección, teléfono y correo electrónico) antes del 30 de junio 10 de julio de 2017.

3. Se aceptará una única propuesta por autor, o un máximo de dos si se trata de una coautoría.

4. Entre las propuestas recibidas, el comité científico de la jornada seleccionará las más oportunas de acuerdo con la adecuación a los temas centrales, así como la calidad y el interés. A los autores de las comunicaciones seleccionadas se les informará de que han sido aceptadas antes del 10 de julio 20 de julio de 2017.

5. Aquellos que presenten las comunicaciones seleccionadas deberán inscribirse electrónicamente y efectuar el pago correspondiente antes del 17 de septiembre de 2017. Las indicaciones para realizar el pago se comunicarán después de haberse hecho la selección de las comunicaciones.

6. Las personas seleccionadas para presentar comunicaciones deberán abonar 50 euros (25 euros si son estudiantes universitarios). En el caso de coautorías, cada coautor deberá inscribirse individualmente y efectuar el pago correspondiente.

7. Las comunicaciones seleccionadas deberán enviarse completas, en el formato y extensión correspondiente que podéis consultar a continuación, antes del 17 de septiembre de 2017 a la dirección electrónica nexe@fundacionexe.org, indicando en el asunto el siguiente texto: COMUNICACIÓ WORKSHOP MITJANS AUDIOVISUALS

8. Las comunicaciones seleccionadas deberán ser presentadas por el autor (o por alguno de los autores en el caso de coautorías). La presentación se realizará durante la jornada, en dos sesiones que tendrán lugar los días 21 y 22 de septiembre de 2017. El orden de las intervenciones se establecerá después de hacerse la selección definitiva.

9. Las comunicaciones de mayor interés entre las seleccionadas y presentadas durante la jornada formarán parte de una futura publicación de interés académico. A los autores, se les comunicará la aceptación antes del 29 de septiembre de 2017.

10. Para formar parte de la publicación, los autores deberán enviar el texto definitivo antes del 31 de octubre de 2017. Las normas de edición se explican a continuación. Aquellos textos que no cumplan las normas de edición serán devueltos a sus autores.

11. Se aceptarán comunicaciones en catalán, castellano e inglés.

12. Las comunicaciones deberán ser inéditas y tendrán una extensión mínima de 6.000 palabras y un máximo de 8.000. Se presentarán en formato word (Times New Roman 12, interlineado 1.5, margen justificado) y se enviarán a la dirección electrónica nexe@fundacionexe.org indicando en el asunto el siguiente texto: PUBLICACIÓ WORKSHOP COMUNICACIÓ MEDIÀTICA

13. Las notas se reducirán al máximo y siempre que se pueda se incorporará la información en el cuerpo del texto. Si son estrictamente necesarias, las notas irán a pie de página con el siguiente formato: Times New Roman 10, interlineado sencillo, margen justificado.

14. Formato de las citas: las citas textuales irán entre comillas dentro del texto. Cuando la cita tenga una extensión igual o superior a las 4 líneas, se situará fuera del texto en un sangrado.

15. Las referencias bibliográficas se realizarán siempre dentro del texto y se citarán según el formato siguiente: (autor, año, páginas). Por ejemplo: (Martínez, 1997: 24-27). Al final del texto se listará la bibliografía citada de acuerdo con el formato siguiente:

  • Libros: TURKLE, Sherry (1997). Life on the screen. Identity in the age of the Internet, New York: Touchstone.
  • Capítulos de libro: STRATTON, John (1997). “Cyberspace and the Globalization of Culture”, en David PORTER (ed.). Internet Culture, New York & London: Routledge, pp. 253-275.
  • Artículos de revista: STARRS, Paul F. (1997). “The sacred, the regional and the digital”, The Geographical Review, 87 (2), pp. 193-218.
  • Artículos sw prensa: TOURAINE, Alain. (2005, 12 de juny). “La impotencia de la socialdemocracia europea”, El País, pp. 16-17.
  • Internet: las citas en medio del texto se realizarán de la misma manera que cualquier otra fuente bibliográfica. La referencia listada será MARCOS-MARÍN, F. (2005). “Tecnología digital y cambio en el mundo islámico”, Telos, 63. [Disponible en: http://www.campusred.net/telos/editorial.asp, acceso el 12-06-2005].

16. Si se hace referencia a dos o más obras del mismo autor y año:

  • (Vázquez, 1990a): primera obra citada.
  • (Vázquez, 1990b): segunda obra citada.

17. El título de la comunicación irá en mayúscula y negrilla. Con una separación se añadirá la información relativa al autor o autores, al centro al que pertenece profesionalmente y al correo electrónico. Los diferentes apartados del texto se marcarán en minúscula y negrilla.

18. Si los textos tienen algún tipo de financiación o forman parte de algún proyecto de investigación, esta información se añadirá en formato de nota a pie de página desde el mismo título, indicado con un *.

 

Fechas importantes
  • Fecha límite para la presentación de propuestas de comunicaciones: 30 de junio 10 de julio de 2017 AMPLIADO!
  • Aceptación de las comunicaciones para el Workshop: 20 de julio de 2017 NUEVA FECHA!
    Fecha límite para el pago de la cuota: 17 de septiembre de 2017
  • Fecha límite para el envío de las comunicaciones escritas: 17 de septiembre de 2017
  • Presentación de las comunicaciones: 21 y 22 de septiembre de 2017
  • Aceptación de las comunicaciones para la publicación: 29 de septiembre de 2017
  • Fecha límite del texto para la publicación: 31 de octubre

 

Inscripción

Por favor, rellene el siguiente formulario de inscripción: https://goo.gl/forms/n9Go6gEwpouvGSzf1

 

Sede

Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València (Av. de Blasco Ibáñez, 32)

 

ACTUALITAT

Totes les novetats de la Fundació Nexe en el vostre correu

Resum de privadesa

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.