Skip to content

II Workshop d’Economia

II Workshop d'Economia Valenciana

octubre 10, 2017

Dates importants

II Workshop d’Economia Valeciana

20 i 21 Octubre 2017, Castelló

L’economia valenciana funciona bàsicament gràcies a una tradicionalment extensa xarxa de mitjanes i xicotetes empreses. Durant dècades, els nostres sectors tradicionals s’han mostrat dinàmics i oberts als mercats exteriors, el que ha comportat riquesa, benestar i oportunitats per als nostres ciutadans. Aquest model singular de fer empresa ha sigut una fortalesa que ens ha caracteritzat durant segles, i que segurament serà decisiva en l’actual cruïlla en la que estem.

Actualment, i no únicament degut a la crisi econòmica, molts dels motors que impulsaven a l’empresa valenciana han desaparegut o s’han tornat molt febles, situant en una profunda crisi al nostre model productiu com a societat. La pràctica destrucció de diversos sectors industrials, la desaparició de la majoria de les institucions financeres pròpies o la pèrdua de competitivitat en els mercats internacionals han posat de manifest les greus dificultats que pateix el nostre model empresarial.

Seguint la línia encetada en 2016 amb el I Workshop d’Economia Valenciana celebrat a la ciutat de València, aquest segon workshop persegueix –d’una banda- identificar els reptes i les oportunitats que té l’empresa valenciana al seu davant, i –d’una altra- proposar actuacions amples i variades amb l’objectiu de reinventar un nou model productiu per a la nostra societat. Sense eixe nou model econòmic, responsable i competitiu, els valencians no aconseguirem reeixir de l’actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de tornar a ser innovador, obert al món i socialment responsable.

Tenim el plaer d’anunciar el segon Workshop d’Economia Valenciana dedicat a l’estudi de la realitat i les oportunitats de l’economia valenciana. Aquest workshop pretén aportar un enfocament territorial a l’estudi dels problemes econòmics i empresarials contemporanis, és a dir, el seu objectiu és arrelar els debats econòmics globals als agents que operen en el nostre territori. En conseqüència, aquest workshop és un excel·lent fòrum per a investigadors i professionals que busquen intercanviar idees, experiències, opinions i resultats d’investigació relatius a qualsevol aspecte de l’economia i l’empresa valenciana.

 Temes d’interés

El comité científic encoratja a presentar comunicacions que posen en valor troballes empíriques d’interés per als professionals de l’economia i l’empresa valencianes. Els temes d’interés inclouen, però no es limiten a, les següents temàtiques:

  • Pimes i empresa familiar.
  • Finançament autonòmic i local.
  • Tributació autonòmica i local.
  • Mobilitat, transport i infraestructures
  • Ordenació del territori, urbanisme i vivenda.
  • Logística i Gestió de la cadena de subministrament.
  • Industrialització.
  • Sectors productius valencians i districtes industrials.
  • Nova economia.
  • Tecnologies de la informació i la comunicació.
  • I+D+i i Gestió de la innovació.
  • Emprendiment i start-ups.
  • Entorn empresarial i estratègia competitiva
  • Aliances estratègiques
  • Estratègies i polítiques de recursos humans
  • Internacionalització de l’empresa.
  • Anàlisi de Mercats i Consumidors
  • Màrqueting operatiu.
  • Ètica empresarial, Responsabilitat Social Corporativa i Govern de l’empresa.
  • Mercat financer valencià, entitats financeres i finançament per a Pimes.
  • Economia Social y cooperativa.
  • Desenvolupament, creixement econòmic i competitivitat de l’economia valenciana.
  • Capital humà.
  • Economia del Turisme.
  • Economia de la Cultura i indústries creatives.
  • Economia regional, polítiques urbanes i governança.
  • Economia dels recursos naturals, l’ energia i el medi ambient
  • Economia de la salut, l’educació i el benestar.
  • Economia pública.
  • Economia laboral i demogràfica.
  • Història econòmica valenciana.
  • Població i moviments migratoris.

Dates importants

  • Data límit d’enviament de comunicacions:  25 de setembre de 2017
  • Notificació d’acceptació als autors: 30 de setembre de 2017
  • Inscripció bonificada al workshop:  5 d’octubre de 2017
  • Dates del workshop: 20-21 d’octubre de 2017

Publicacions

Tots els treballs acceptats apareixeran a les actes del workshop amb ISBN. Així mateix, es buscarà la publicació dels millors treballs . Totes les comunicacions seran incloses en el llibre d’actes del workshop que serà publicat per una editorial de referència.

Instruccions per als autors

Els autors estan convidats a presentar treballs originals i inèdits. Tots els treballs seran revisats pel comité científic en funció de la seua originalitat, importància, solidesa metodològica i claredat expositiva.

  1. Els treballs presentats han d’estar escrits en valencià, castellà o anglès, i han d’estar en format pdf.
  2. Cada comunicació haurà de tindre entre 12 i 25 pàgines (mida A4), que incorporen tots els textos, referències, figures i taules.
  3. Les comunicacions hauran de redactar-se d’acord amb les pautes de publicació d’aquesta plantilla.
  4.  Aquestes directrius són estrictes, ja que les comunicacions que no s’hi adherisquen seran rebutjades sense consideració dels seus mèrits.
  5. L’enviament d’una comunicació implica la disposició d’almenys un dels seus autor per a inscriure’s, assistir a la conferència i presentar el paper.
  6. Cal enviar les comunicaciones d’acord a aquests instruccions a través de la següent plataforma https://easychair.org/conferences/?conf=econval17  abans del 25 de setembre de 2017 (inclòs). La plataforma us demanarà que creeu un usuari a partir del qual podreu gestionar els vostres enviaments.

Condicions de participació

  1. Tots els treballs seran sotmesos a una doble avaluació anònima.
  2. Els autors rebran per correu electrònic la informació relativa a l’avaluació del seu treball, així com la decisió del comité científic respecte a l’acceptació o no del mateix per a la seua presentació al workshop.
  3. Els treballs acceptats com a “comunicació oral” seran presentats per un dels seus autors i seran objecte d’un comentari crític per part d’un relator, per tal de fomentar el debat, la millora i la construcció científica de qualitat.
  4. El nombre màxim de treballs que seran admesos per un mateix autor serà de tres.
  5. Com és habitual, l’acceptació d’un treball implica la inscripció i presència al congrés, d’almenys un dels autors, per a la presentació del treball. Quan el nombre de coautors excedisca de tres, la inscripció serà obligatòria per al 50% dels signants.

El pagament de la inscripció és obligatòria per a assistir a les activitats del workshop. Els assistents han de portar la seua acreditació en tot moment durant el workshop i la resta d’activitats que s’organitzen. Per a l’accés al dinar del dia 20 també serà necessari presentar el tiquet corresponent.

Per a la inscripció, cal inscriure’s en el següent formulari i fer el pagament de la quota corresponent.

Per a pagaments amb targeta aneu ací.

Si ho preferiu, també es pot realitzar la inscripció mitjançant transferència i enviant el rebut de pagament a nexe@fundacionexe.org al al número de compte:

ES97 3159 0018 1422 0733 9926 (Caixa Popular)

Quotes d’inscripció al Workshop

BONIFICADA
Abans del 16/10/2017
NORMAL
Després del 16/10/2017
Inscripció Estudiants* 85 € 100 €
Inscripció Reduïda (membres Fundació Nexe, Comités)** 85 € 100 €
Inscripció Normal 125 € 160 €

* Per a obtindre el descompte d’estudiant, els estudiants han d’acreditar la dedicació a temps complet com a estudiant universitari.

** Per a realitzar la inscripció reduïda s’haurà d’acreditar la pertinença a la Fundació Nexe o ser membre dels Comité Científic o Organitzador del Workshop.

La quota d’inscripció inclou:

  • Documentació i kit del Workshop
  • Llibre d’Actes del Workshop (amb ISBN)
  • Admissió a totes les sessions i activitats del workshop
  • Dinar del dia 20 d’octubre
  • Coffee breaks del 20 i 21 d’octubre

En relació a les comunicacions a ser incloses a les publicacions del Workshop (Llibre d’actes i altra publicació), almenys un dels autors ha d’estar inscrit en la data límit d’inscripció bonificada (16/10/17) i s’ha de defensar públicament la comunicació al Workshop.

Una inscripció cobreix la publicació d’un paper.

Política de cancel·lacions. Fins al 16 d’Octubre de 2017 es retornarà el 50% de la inscripció. Les cancel·lacions posteriors al 16 d’Octubre de 2017 no es retornaran.

En cas de qüestions relacionades amb el procés d’inscripció, per favor, contacteu amb workshop@econval.org

Divendres, 20 Octubre de 2017

09:00 – 09:30 h. Registre i recollida de documentació
2a planta de la FCJE

9:30 – 10:00 h. Benvinguda del Workshop
Sala de Graus de la FCJE, 2a planta
Miguel Ginés i Elies Seguí, presidents del Comité Organitzador

10:00 – 11:30 h. Taula redona sobre clústers i innovació

Sala de Graus de la FCJE, 2a planta

Participants:

  • Glòria Prats, cap del programa Catalunya Clusters d’ACCIO
  • Tomás Iriondo, director general clúster GAIA (Paísc Basc)
  • Francisco Mas, professor titular d’Economia de la UPV
  • Xavier Molina, catedràtic d’Administració d’Empreses de la UJI

Modera: Ángel Calvo (periodista de El Periódico Mediterráneo)


11:30 – 12:00 h. Pausa-cafè

2a planta de la FCJE

12:00 – 13:30 h. Taula redona sobre economia del bé comú (EBC)

Sala de Graus de la FCJE, 2a planta

Participants:

  • Félix Segarra, gerent de Cuinatur
  • Rafael Pallarés, gerent Hotel Voramar
  • Francesc Alós, relacions institucionals i responsabilitat social empresarial de Caixa Popular

Modera: Violeta Tena (periodista de El Temps)

13:30 – 14:00 h. Inauguració del Workshop
Sala de Graus de la FCJE, 2a planta

  • Miguel Ginés, president del Comité Organitzador
  • Amparo Marco, alcaldessa de Castelló
  • Vicent Climent, rector de la Universitat Jaume I
  • Francisco Álvarez, director general d’Economia, Emprenedoria i Cooperativisme

14:00 – 15:30 h. Dinar
Restaurant Àgora (només amb inscripció)

16:00 – 17:30 h. Sessió de Comunicacions I
Sala de Graus / Aules annexes (2a planta de la FCJE)

SESSIO 1A
Garrigues Ortolá, C., Puig Blanco, F.
La innovación en la industria textil valenciana: un baile descoordinado entre sus empresas y el territorio
Belso-Martínez, J.A.; Molina-Morales, F.X.
On network dynamics and innovation policies in clusters. Assortativity and behaviuoral effects
 Tomás-Miquel, J.V.; Molina-Morales, F.X.; Expósito-Langa, M.
The influence of absortive capacity and interorganizaitonal linkages on incremental innovation. An analysis in the Valencian textile cluster
SESSIÓ 1B
Munar Ara, A.
Inversión en capital humano y el cambio de modelo productvo: estudio comparativo de los casos de Corea del Sur y España
Seguí-Mas, E.; Jiménez-Arribas. I.; Tormo-Carbó, G.; Sarrón-Viñes, F.
La percepció dels ecosistemes emprenedors per part dels emprenedors socials: anàlisis del cas Socialnest
Molina-Morales, F.X.; De Marchi, V.; Martínez-Cháfer, L.; Valiente-Bordanova, D.
How disruptive innovations are performed in industrial clusters: a comparison between the Italian Montebelluna sport system and the Spanish ceramic tile industries

17:30 – 18:00 h. Pausa-cafè
2a planta de la FCJE 

18:00 – 20:00 h. Taula redona sobre pràctiques empresarials d’èxit per a un nou model productiu
Sala de Graus de la FCJE, 2a planta

Participants:

  • Joan Domingo Tàrrega, celler Mas de Rander
  • Miguel Martí Noguera, director financer Porcelánicos HDC
  • Gerardo Muñoz, responsable de l’àrea de negoci de Ruralnostra
  • Juan Carlos Leiva, director tècnic de Evolutia

Modera: Berta Ribes (periodista de El Mundo)

 

Dissabte, 21 Octubre de 2017

10:00 – 11:30 h. Sessió de Comunicacions II
Sala de Graus / Aules annexes (2a planta de la FCJE)

SESSIÓ 2A
Martí Selva, M.L.; Puertas Medina, R.
Impacto económico de los puertos valencianos: aproximación mediante un análisis input-output
López Rodríguez, M.I.
Posicionamiento de la Comunidad Valenciana. Evolución periodo 2006-2015
Camisón, C.; Camisón, S.
Desmontando mitos sobre el tamaño empresarial: evidencia empíricas entre la pyme valenciana durante el período 1998-2014
SESSIÓ 2B
Martínez-Cháfer,L.; Molina-Morales,F.X.; Valiente-Bordanova,D.; Capó-Vicedo,J.
More than a feeling. Universities tha foster information and knowledge in international clusters
Vives Monterde, J.
Análisis contable de la Fundación Caja Castellón tras la ausencia de los ingresos de patrocinio de Bancaja
Descalç, A.
Reflexions des de l’Economia sobre l’aplicació d’una taxa turística al País Valencià
Àvila i Cervelló, H.; Seguí-Mas, E. 
Risc de crèdit en el sector tèxtil valencià: una anàlisi exploratòria des de les entitats financeres

11:30 – 12:00 h. Pausa-cafè
2a planta de la FCJE

12:00 – 13:30 h. Taula redona sobre hisenda autonòmica
Sala de Graus de la FCJE, 2a planta.

Participants:

  • Núria Bosch, catedràtica d’Economia Pública de la UB.
  • Joan Carrió, director general de Pressupostos i Finançament de les Illes Balears
  • Germán Orón, catedràtic de Dret Financer i Tributari de la UJI
  • Clara Ferrando, secretaria autonòmica d’Hisenda (Generalitat Valenciana)

13:30 – 14:00 h. Cloenda del Workshop
Sala de Graus de la FCJE, 2a planta
Amb la participació de:

  • Elies Seguí, president del Comité Organitzador i director acadèmic de la Fundació Nexe
  • Rafael Lapiedra, degà de la FCJE de la Universitat Jaume I
  • Maria Dolores Parra, directora general d’Internacionalització (Generalitat Valenciana)

El Workshop se celebrarà a la Sala de Graus (2a planta) de la Facultat de Ciències Jurídiques i econòmiques (FCJE) de la Universitat Jaume I de Castelló.

Situació de la UJI

La Universitat Jaume I s’ubica en un únic campus a tan sols tres quilòmetres del centre de la ciutat de Castelló

Vés al mapa ací.

Sala de graus de la FCJE

La sala de graus es situa a la 2a planta de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

Descarrega’t el plànol ací.

Com pots arribar a Castelló?

Vista Aèria

En aquest apartat trobaràs les indicacions per a arribar a Castelló de la Plana des de les províncies limítrofes en el teu cotxe, en tren o en autobús.

Si et desplaces des de:

València

  • Carretera 
    Duració aproximada: 1 h
    Distància: 76 km
    Et proposem el següent recorregut: [google] – [guiarepsol] – [viamichelin]
  • Tren
    Rodalia: València-Castelló de la Plana (C6)
    Per a més informació: www.renfe.es
  • Autobús
    La companyia HIFE ofereix un servei de trajecte directe entre València i Castelló.
    Per a més informació: www.hife.es

Aragó

  • Carretera 
    Duració aproximada: 1 h 30 min
    Distància: 166 km
    Et proposem el següent recorregut: [google] – [guiarepsol] – [viamichelin]
  • Tren
    Regional: Terol-Sagunt + rodalia: Sagunt-Castelló de la Plana (C6)
    Per a més informació: www.renfe.es
  • Autobús
    La companyia AVSA ofereix un servei de trajecte directe entre Terol i Castelló.
    Per a més informació: www.avsa.es

Tarragona

  • Carretera 
    Duració aproximada: 2 h
    Distància: 188 km
    Et proposem el següent recorregut: [google] – [guiarepsol] – [viamichelin]
  • Tren
    Euromed, Arco, Regional Express, Alaris, Talgo
    Per a més informació: www.renfe.es
  • Autobús
    La companyia ALSA ofereix un servei de trajecte directe entre Tarragona i Castelló.
    Per a més informació: www.alsa.es

Ja has arribat a Castelló. I ara, com véns a l’UJI?

TRAM

Tram

El nou transport de via reservada de Castelló comunica cada cinc minuts l’estació de trens i d’autobusos amb el campus de l’UJI.

Els bitllets i els abonaments poden adquirir-se directament al TRAM.

Per a més informació:

Autobús

La Universitat Jaume I està unida a les diferents zones de la ciutat mitjançant quatre línies d’autobusos. Totes tenen parada a l’estació de trens i d’autobusos.

Els bitllets i els abonaments poden adquirir-se a l’autobús.

Per a més informació:

Cotxe

Si vols desplaçar-te a la Universitat amb el teu cotxe, al campus disposes d’àmplies zones de pàrquing enjardinades.

Caminant

L’escassa distància que separa el campus de l’estació de trens i d’autobusos permet que pugues arribar a l’UJI fent un passeig molt agradable de 15 minuts, i d’uns 25 minuts si véns des del centre de la ciutat. L’avinguda que uneix la Universitat amb la ciutat disposa de voreres amples i carril bici independent.

La Fundació Nexe és una entitat valenciana sense ànim de lucre creada en 2011. De caràcter cívic i cultural, té com a objectiu fonamental potenciar els valors culturals, socials, econòmics, etc. de la societat valenciana. Per a aconseguir-ho –sense ànim restrictiu- duu a terme actuacions com reunions sectorials, fòrums de debat, conferències, seminaris, jornades, cursos, congressos, estudis, publicacions, beques i premis, convenis amb entitats públiques i privades, etc. Està formada per homes i dones provinents dels àmbits acadèmic, professional i social.

La Universitat Jaume I de Castelló (UJI) és la universitat pública del nord de la Comunitat Valenciana. Creada l’any 1991, l’UJI s’ha posicionat com una universitat de proximitat, caracteritzada pel tracte personalitzat, l’agilitat dels procediments administratius i un significatiu nivell de participació dels seus membres en la vida universitària, gràcies entre altres factors a una població de còmodes dimensions –al voltant dels 15.000 estudiants– i un campus integrat, d’instal·lacions modernes, funcionals i sostenibles.

  • Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

  • Ajuntament de Castelló

  • Caixa Popular

 

Col·laboradors

  • Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local

 

  • Institut Ignasi Villalonga

 

  • ACV Tirant lo Blanc

WORKSHOP CHAIRS

Elies Seguí, Professor Contractat Doctor del Departament d’Economia i Ciències Socials. Universitat Politècnica de València (UPV). Director Acadèmic de la Fundació Nexe.

Miguel Ginés, Professor Titular del Departament d’Economia. Universitat Jaume I (UJI). Coordinador del Lab Economia i Territori de la Fundació Nexe.

COMITÉ CIENTÍFIC

Joaquín Alegre, Catedràtic d’Organització d’Empreses. Universitat de València (UVEG).

Andreu Arnau, Professor Titular del Departament de Comptabilitat i Finances. Departament de Comptabilitat i Finances. Universitat Jaume I (UJI).

Rafael Beneyto, Cap de Gestió Global de Riscos. Caixa Ontinyent.

Carles Boronat, Investigador del Departament d’Organització d’Empreses. Universitat Politècnica de València (UPV).

Vicente Budí Orduña, Professor Titular d’Universitat de l’àrea de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica (UJI) i Director de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL).

Raül Burriel, Tècnic de l’Observatori Ocupacional. Universitat Jaume I (UJI).

Joan Carles Cambrils, Professor Titular del Departament d’Economia i Ciències Socials Universitat Politècnica de València (UPV).

Vicent Casany, Professor Associat del Departament d’Urbanisme. Universitat Politècnica de València (UPV).

Vicent Cucarella, Síndic de Comptes de la Generalitat Valenciana, i Tècnic del Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE).

Valentina De Marchi, professora Assistent del Departament d’Economia i Organització “Marco Fanno”. Universitat de Pàdova, Itàlia.

Asensi Descals, Professor Titular del Departament d’Economia Aplicada. Universitat de València (UVEG).

Josep Domènech, Professor Contactat Doctor del Departament d’Economia i Ciències Socials Universitat Politècnica de València (UPV).

Ana Isabel Fernández, Professora Ajudant Doctor del Departament de Direcció d’Empreses. Universitat de València (UV).

Ana García Granero, Professora Ajudant Doctor del Departament de Direcció d’Empreses. Universitat de València (UV).

Joan Antoni Ginés, Consultor informàtic.

Miguel Ginés, Professor Titular del Departament d’Economia. Universitat Jaume I (UJI).

Fidel León Darder, Professor Titular del Departament de Direcció d’Empreses. Universitat de València (UVEG)

Isidre March Chordà, Catedràtic d’Organització d’Empreses. Universitat de València (UVEG).

Joan Martín, Professor Titular del Departament d’Economia. Universitat Jaume I (UJI)

Joan Carles Membrado, Professor Ajudant Doctor del Departament de Geografia Humana. Universitat de València (UVEG)

Josep Lluís Miralles, Professor Titular del Departament d’Urbanisme. Universitat Politècnica de València (UPV)

Xavier Molina, Catedràtic d’Universitat del Departament d’Organització d’Empreses. Universitat Jaume I (UJI)

Víctor Oltra, Professor Titular del Departament de Direcció d’Empreses. Universitat de València (UVEG)

Franscisco Puig, Professor Titular del Departament de Direcció d’Empreses. Universitat de València (UVEG)

Ramon Ruiz, Professor Titular del Departament d’Anàlisi Econòmica. Universitat de València (UVEG)

Elies Seguí, Professor Contractat Doctor del Departament d’Economia i Ciències Socials. Universitat Politècnica de València (UPV)

Elisa Signes, Cap de gestors d’innovació de l’Institut de Biomecànica de València (IBV)

Rosa Yagüe, Professora Titular del Departament d’Economia Aplicada. Universitat de València (UVEG)

COMITÉ ORGANITZADOR

Andreu Arnau, Professor Titular del Departament de Comptabilitat i Finances. Departament de Comptabilitat i Finances. Universitat Jaume I (UJI).

Raül Burriel, Tècnic de l’Observatori Ocupacional. Universitat Jaume I (UJI).

Miguel Ginés, Professor Titular del Departament d’Economia. Universitat Jaume I (UJI)

Joan Martín, Professor Titular del Departament d’Economia. Universitat Jaume I (UJI)

Xavier Molina, Catedràtic d’Universitat del Departament d’Organització d’Empreses. Universitat Jaume I (UJI)

Elies Seguí, Professor Contractat Doctor del Departament d’Economia i Ciències Socials. Universitat Politècnica de València (UPV).

ACTUALITAT

Totes les novetats de la Fundació Nexe en el vostre correu

Resum de privadesa

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.